Dobbelt så mange fladskærms-butikker i Danmark

Det danske firma Alfa View fordobler i år antallet af deres fladskærms-butikker i Danmark. Der vil dermed blive 20 butikker i stedet for 10 butikker. Det samlede salg af fladskærme i landet ventes at runde 200.000 i år.

Det danske fladskærms-firma Alfa View fordobler deres antal af butikker rundt om i landet. Alfa View åbner ti nye butikker, hvor man kan købe fladskærme, indenfor de næste tolv måneder. I øjeblikket har det danske fladskærms-firma ti butikker fordelt ud over Danmark.

Det er den stigende efterspørgsel efter Alfa Views fladskærme, som får det firmaet til at satse på Danmark.

»Nu skal vi ind og have endnu større markedsandele i Danmark. Vi har set, hvilken betydning, det har for salget, at vi bruger vores butikker som udstillingsvindue. For eksempel på Gyldenløvesgade ind mod Rådhuspladsen i København, hvor der dagligt passerer tæt ved 60.000 biler forbi vores fladskærme,« siger administrerende direktør for Alfa View, Ole De Leeneer, til it-avisen ComON.

Der er ingen efterspørgsel på tv med billedrør mere. Forbrugerne vil kun have fladskærme. Det har Allan Bugge, direktør i brancheforeningen for forbrugerelektronik, tidligere meldt ud i medierne. Det samlede salg forventes at runde 200.000 af fladskærmen i år.

»Vores konkurrenter er B&O, Sony og Pioneer. Det er store konkurrenter, så derfor har vi valgt at sælge os selv på tryghed. Vi bryster os af at have den bedste service. Vi vil give kunden de bedste råd, inden han køber. Men vi vil også give kunden den bedste hjælp, hvis fladsærmen lige pludselig går i stykker,« siger Ole De Leeneer.

Af de næste tre butikker, som Alfa View åbner, kommer to af dem til at ligge i Jylland og én på Sjælland.

Alfa View er en dansk virksomhed, som kun arbejder med fladskærme. Virksomheden leverer ny teknologi inden for LCD og plasma. Alfa View producerer deres egne fladskærme og sælger dem gennem deres egne butikker.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil