Microsofts intelligente ur klar til efteråret

Til efteråret etableres MSN Direct i 100 nordamerikanske byer. Tjenesten sender nyheder i tekst og billeder til armbåndsure via specielle FM-modtagere.

Til efteråret får amerikanere i 100 nordamerikanske byer mulighed for at hente løbende nyheder, aktiekurser, vejrmeldinger og anden information ned på armbåndsuret. Det kan ske gennem tjenesten MSN Direct, som Microsoft lancerer når sommeren er gået på hæld.

Teknologien, der gør det hele muligt, hedder SPOT (Smart Personal Object Technology) og blev præsenteret af Microsoft i januar under Consumer Electronics Show 2003. Teknologien betyder, at man kan sende information i billeder og tekst til små enheder via en almindelig FM-sender, der har en forholdsvis stor rækkevidde. Enhederne kan være ure, køleskabsmagneter, nøgleringe etc.

Ifølge norske digi.no vil et abonnement på MSN Direct koste ti dollars om måneden, eller 59 dollars om året. Ud over nyheder, vejrmeldinger og aktiekurser, vil brugere af Microsofts e-post klient Outlook kunne få tilsendt e-mail og påmindelser om aftaler fra kalenderen til sin SPOT-enhed. Men de vil ikke kunne bruge uret til svare på e-posten. SPOT er nemlig envejs, det er eksempelvis ikke muligt at klikke på et link for at hente information.

Lige som det er tilfældet med både Pocket PC, Smartphone og Tablet PC platformene vil Microsoft ikke selv levere hardwaren til SPOT, men lade samarbejdspartnere om det.

To firmaer melder sig klar til at levere SPOT-ure allerede inden lanceringen af MSN Direct. Det er amerikanske Fossil og finske Suunto. Urene vil koste mellem 150 og 300 dollars (1.100 - 2.200 kroner) og stort brug af MSN Direct vil betyde at urenes batterier skal oplades med få dages mellemrum.

Der er umiddelbart ingen planer om at lancere MSN Direct i andre lande - eksempelvis i Europa.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil