Virale film lukkes ind i varmen

De virale film fra internettet deltager på lige fod med traditionelle tv-spots og biografreklamer, når Dansk Reklame Film kårer årets reklamefilm.

De såkaldte virale film, der lynhurtigt spreder sig på nettet via links og anbefalinger, kan nu deltage i den årlige kåring af de bedste reklamefilm - Arnold-prisen.

Dansk Reklame Film, der står bag kåringen, oplyser på sin hjemmeside, at virale film kan tilmeldes, hvis de vel at mærke er en officiel del af den pågældende virksomheds medieplan.

Det er en yderligere betingelse, at filmen har været vist i perioden fra september 2005 til august 2006.

Et eksempel på virale film er filmen "Oliver og Geden", som den nye netavis apn.dk har brugt til at markedsføre sig med.

Mere om samme emne

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S