Efter afgangen som koncerndirektør hos Eurotrust i december sidste år stiftede Brian Mertz Pedersen marketingselskabet MarketMan. Men allerede efter tre måneder er Brian Mertz tilbage i it-branchen gennem opkøbet af selskabet Copenhagen Interactive, som udvikler værktøjer til online-markedsføring. Opkøbet er foretaget af Danmark Online, som ejes af MarketMan med Brian Mertz og Kristian Rasmussen som de drivende kræfter.
»Udover arbejdet i MarketMan har jeg de sidste tre måneder undersøgt mulighederne for igen at arbejde med online markedsføring. Jeg er primært blevet inspireret af de store ændringer i amerikanske virksomheders måde at markedsføre sig på nettet. Tendensen er, at virksomhederne går væk fra f.eks. almindelig bannerannoncering for i stedet at benytte klikbaseret annoncering på nettet via Google, Overture og E-spotting med et vågent øje på ROI og samme tendens ses nu også i Europa,« siger Brian Mertz.
Sammen med Copenhagen Interactives direktør, Morten Nüchel, vil Brian Mertz og Kristian Rasmussen opbygge et medieselskab med fokus på online-markedsføring.
Det forventes, at medarbejderstaben i løbet af de næste seks måneder øges fra 15 til 25 ansatte og ledelsen har samtidig kig på yderligere ekspansionsområder og opkøbsmuligheder.