Producenter lancerer baby-mobiler

To mindre mobilproducenter lancerer nu mobiltelefoner, der er designet til helt små børn.

De to små mobilproducenter Leapfrog og Firefly lancerer nu mobiltelefoner til børn i fem-seks-års-alderen. Det skriver Ekstra Bladet.

Leapfrog har lavet en telefon, som selskabet kalder TicTalk. Den har ikke tal-knapper, men kan i stedet lagre alle de numre, som barnet skal kunne ringe op til. Samtidig kan den modtage, men ikke afsende sms-beskeder.

Fireflys børne-mobil er ligeledes simpel med en mor-knap, en far-knap og en knap der kalder op direkte til alarmcentralen - et design der kunne tænkes at belaste den i forvejen hårdt prøvede alarmcentral.

De to små producenter kaster sig ud i et kontroversielt forehavende, men mon ikke der også viser sig at være et marked for børnemobiler.

I hvert fald har omkring 70 procent af danske skolebørn mellem børnehaveklassen og niende klasse en mobiltelefon i dag, hvilket betyder, at cirka en halv million skolebørn har en mobiltelefon.

Både Sony-Ericsson og Nokia siger til Ekstra Bladet, at de ikke vil producere og markedsføre mobiler til børn, og at deres etiske grænse går ved henholdvis 15 og 16 år.

De store producenter er altså foreløbig afvisende over for at gå ind på markedet for børnemobiler, men Sony Ericsson siger dog til Ekstra Bladet, at stigende konkurrence vil kunne presse de store producenter til at overveje deres etiske grænser og gå med i det nye marked.

Læses lige nu

    Csis Security Group A/S

    Product Marketing Manager

    Uspecificeret arbejdssted

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Erhvervsakademi Aarhus

    Underviser til datamatikeruddannelsen

    Midtjylland

    Annonceindlæg fra Jyske Bank

    Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

    Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job