I begyndelsen af året kom De Gule Sider i strid modvind for at snige kontroversielle fakturaer ind over kundernes telefonregning hos TDC.
De Gule Sider har tidligere været ejet af TDC Forlag. Men siden 2005 har opslagstjenesten været ejet af European Directories S.A.
Derfor blev TDC i en Kontant-udsendelse på DR hængt ud som inkasso-inddriver for en helt anden virksomhed.
Grunden til, at mange danskere dengang klagede, var, at de mente, at beløbene var forkerte, og at de slet ikke ville betale dem. Det kunne være påståede ekstraydelser for at stå i De Gule Siders telefonbøger.
Mange havde dog slet ikke mulighed for at opdage fejlen eller det ekstra beløb, fordi betalingen blev trukket direkte fra deres telefonregning.
Den fremgangsmåde er nu ændret.
Ifølge De Gule Sider sker det for at skabe klarhed og enkelthed for kunderne. Men forårets virak må også have bidraget til ændringen.
Det er som udgangspunkt gratis at blive optaget i telefonbogen, men enkelte ekstraydelser koster ekstra. Hvis De Gule Sider vil have betaling for dem i fremtiden, så sker det via giro eller PBS - ikke via telefonregningen.