Hver tredje Internet-bestilling er forsinket

Forretninger, som udelukkende eksisterer på Internet, er dårligere til at levere varer til tiden end butikker, som kun driver Nethandel på sidelinien.

Firmaet eBs Logistics A/S har foretaget en undersøgelse af leveringstid og kundeservice hos 20 danske e-butikker. Den viser bl.a., at 30 procent af de bestilte varer bliver leveret for sent. Hos de nye Internet-butikker er det hele 40 pct. af bestillingerne, som ankommer med forsinkelse.


Undersøgelsen viser desuden, at over 20 procent af alle henvendelser til virksomhedernes kundeservice med spørgsmål om returnering af varer aldrig bliver besvaret. Derudover er Internetbutikker med fysisk lager i Danmark dobbelt så hurtige til at levere varerne i forhold til virksomheder med lager i udlandet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere