Nu kan borgerne ikke kun få direkte indsigt i sager, der er undervejs i Århus Amt, men også automatisk få alle sager indenfor deres interesseområde tilsendt over Internettet. Brugerne kan abonnere på bestemte emne-områder, sagsmapper, og få tilsendt en e-mail, når indholdet bliver ændret. Det elektroniske system overvåger, hvornår mapperne bliver opdateret og sender automatisk besked herom til abonnenterne.
Systemet er udviklet i samarbejde mellem Informatikkontoret
og IT+ a/s, et software-firma i Århus, der har
specialiseret sig i bl.a. Java-programmering. Man får adgang til systemet ved at klikke på NOTITS i toppen
af amtets hjemmeside, www.aaa.dk.
- Vores løsning er skræddersyet til den decentrale
organisation, der er bygget op omkring amtets www-server,
der fungerer som "hotel" for en masse forskellige institutioner, sygehuse og afdelinger. De producerer informationerne på mange forskellige måder. Derfor har vi ikke kunnet anvende de standard-løsninger, som de professionelle server-programmer er udstyret med, fortæller amtets informatikchef Mogens Ensig-Karup.