I november blev de prestigefyldte IP Top 99 awards uddelt i Zurich, Schweiz i forbindelse med den 6. Interactive Publishing konference. Det er andet år priserne uddeles, og en jury bestående af 30 medlemmer havde nomineret 10 websites til dette års IP Top Award, der uddeles i tre kategorier: "general interest", "special interest" og "special surprise".
Ud over disse tre priser blev der i år for første gang uddelt en CC-TOP (Corporate Communications) Award til den bedste europæiske corporate communications website. Novo Nordisk, Swissair og den tyske designer Marc Cain var nomineret i denne kategori, og Novo Nordisk vandt prisen.
Flere danske websites var tilmeldt konkurrencen, deriblandt AOK (Alt Om København), ISO Supermarked og LEGO World Shop, men Novo Nordisk var altså det eneste danske website, der vandt en af de fornemme priser.
Det er det københavnske web bureau Araneum, der står bag Novo Nordisks website på www.novo.dk:
"Det er spændende for Araneum at arbejde med en virksomhed som Novo Nordisk, fordi de giver os en chance for at være innovative", siger Tim Clements, der er projektleder for Novo Nordisk hos Araneum. "Novo investerer mange penge i deres online tilstedeværelse, og man lægger vægt på at websitet er innovativt og veludbygget. Novo ønsker at vise investorer og interessenter, at virksomheden er både socialt og miljømæssigt engageret, så derfor har man valgt ikke alene at lave en online-version af årsregnskabet, men også det sociale regnskab og miljøregnskabet er at finde på Novos website", påpeger Tim Clements.