Autodesk i offensiv over for store kunder

Med en ny salgsenhed vil Autodesk sammen med sine partnere opbygge kundeteams, der skal betjene de største kunder i Norden.

Autodesk har omkring 100 forhandlere. Hidtil har kundekontakten i stor udstrækning været forankret lokalt, men nu tilføjer Autodesk med den nye salgsenhed muligheden for at gå i dialog med beslutningstagere højere oppe i kundernes organisation, forklarer virksomheden.

Den nye salgsorganisation har været under opbygning i et år og tæller i dag fem personer, der har et målrettet fokus på Autodesks 30 største kunder i Norden.

Ulf Orhaug er øverste chef, og i Danmark skal Mads Storgaard
rådgive storkunderne om implementering af Autodesks CAD-løsninger, standardisering og effektivisering af CAD-baserede forretningsprocesser samt PLM (Product Lifecycle Management) og PDM (Product Data Management).

»Den nye organisation giver os mulighed for at optimere vores ressourcer og levere en samlet indsats over for de største af vores kunder i Norden og på globalt plan. Et af vores mål er at øge kendskabet til udbyttet af vores løsninger hos de eksisterende kunder, og naturligvis ønsker vi at opdyrke nye kontakter hos potentielle kunder. For vores forhandlere betyder det, at de får mulighed for at øge salget til storkunderne, siger Ulf Orhaug.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere