Autodesk har omkring 100 forhandlere. Hidtil har kundekontakten i stor udstrækning været forankret lokalt, men nu tilføjer Autodesk med den nye salgsenhed muligheden for at gå i dialog med beslutningstagere højere oppe i kundernes organisation, forklarer virksomheden.
Den nye salgsorganisation har været under opbygning i et år og tæller i dag fem personer, der har et målrettet fokus på Autodesks 30 største kunder i Norden.
Ulf Orhaug er øverste chef, og i Danmark skal Mads Storgaard
rådgive storkunderne om implementering af Autodesks CAD-løsninger, standardisering og effektivisering af CAD-baserede forretningsprocesser samt PLM (Product Lifecycle Management) og PDM (Product Data Management).
»Den nye organisation giver os mulighed for at optimere vores ressourcer og levere en samlet indsats over for de største af vores kunder i Norden og på globalt plan. Et af vores mål er at øge kendskabet til udbyttet af vores løsninger hos de eksisterende kunder, og naturligvis ønsker vi at opdyrke nye kontakter hos potentielle kunder. For vores forhandlere betyder det, at de får mulighed for at øge salget til storkunderne, siger Ulf Orhaug.