Microsoft satser stort på Xbox

Microsoft forventer at bruge 500 millioner dollar på markedsføring af spillekonsollen Xbox. Det højeste beløb, firmaet nogen sinde har brugt på at markedsføre et produkt.

Microsoft vil bruge omkring 500 millioner dollar – cirka fire milliarder kroner – på at markedsføre og sælge sin kommende spillekonsol, Xbox. Det er det hidtil højeste beløb firmaet har afsat til at lancere et enkelt produkt.


Xbox er Microsofts første store hardwareprodukt og konsollen vil få hård konkurrence fra Sony, Sega og Nintendo.


Ifølge News.com meddeler Microsoft at Xbox vil være at finde på hylderne i efteråret år 2001. Microsoft udvikler 30 spil til konsollen internt og arbejder ligeledes sammen med eksterne partnere om levering af spil til konsollen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere