Ny afgift forgylder TDC

I fremtiden vil TDC tage sig betalt fra det første nummer er tastet ind på fastnettelefonen, og det vil være med til at øge indtjeningen med 115 millioner kroner ifølge teleanalytiker.

Hidtil har TDC's fastnetabonnenter betalt, når de har fået et svar i den anden ende, men fra den 1. oktober vil TDC ændre det til, at der skal betales fra det øjeblik det første ciffer er tastet ind. Samtidig sætter man opkaldsafgiften ned fra 25 øre til 22,5 øre.

Den gamle afgift på 25 øre gav en indtjening på cirka 575 millioner kroner om året til TDC. Det beløb falder til 517,5 millioner kroner om året. Teleanalytiker Torben Rune fra Netplan regner med, at de forgæves opkald vil give en indtjening på 172,5 millioner kroner.

»Nettoresultatet er en stigning i indtjening på omkring 115 millioner kroner per år - penge som havner direkte på TDC's bundlinien,« siger Torben Rune til Berlingske Business.

Også hos Konkurrencestyrelsen har man noteret TDC's afgiftsændring. Styrelsen vil undersøge om TDC udnytter deres dominerende stilling på markedet ved at tage en urimelig høj pris for, at kunden taster et enkelt ciffer i forhold til omkostningerne, der er forbundet med ydelserne, TDC leverer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere