Mistanke om reparationssnyd i BlueTel

Det er mistanke om uregelmæssigheder ved reparation af Nokias telefoner, der for nylig fik mobilteleon-giganten til at opsige sin forhandleraftale med BlueTel-butikkerne, skriver bladet Telekommunikation i sin seneste udgave.

Det er mistanke om uregelmæssigheder ved reparation af Nokias telefoner, der for nylig fik mobilteleon-giganten til at opsige sin forhandleraftale med BlueTel-butikkerne, skriver bladet Telekommunikation i sin seneste udgave.

Mistanken samler sig om, at BlueTel skulle have indberettet flere og mere komplicerede reparationer, end virksomheden faktisk gennemførte. Desuden skal en del af reparationerne være blevet udført af teknikere uden autorisation fra Nokia.

Blandt andet er Telekommunikation kommet i besiddelse af dokumenter, som viser at BlueTels Nokia Concept Store i København på en enkelt dag i september sidste år indberettede reparation af 700 Nokia-telefoner. Det betyder, at butikkens tre teknikere skulle have repareret 29 mobiltelefoner i timen.

Nokia har endnu ikke uddybet opsigelsen af sin aftale med BlueTel, ligesom producenten ikke har ønsket at kommentere Telekommunikations dokumentation.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere