1000 klager over spam hver dag

Forbrugerombudsmanden modtager hver dag næsten 1000 anmeldelser om spam.

Juristerne hos Forbrugerombudsmanden har for alvor fået travlt. I den seneste måned er antallet af daglige klager fra forbrugere, der har modtaget spam-mails, eksploderet. Således modtager man i dag typisk 1000 e-mails med spam-anmeldelser om dagen.

I mere end et år har man på adressen spam@fs.dk kunne anmelde spammere, men det er først efter at firmaet Fonn Danmark i starten af maj måned blev dømt i retten, at forbrugerne for alvor har fået øjnene op for klagemuligheden hos Forbrugerombudsmanden.

Men på trods af den store mængde klager, skal man ikke afholde sig fra at sende endnu en til Forbrugerombudsmandens folk.

»Spam er noget, vi tager alvorligt. Det er ikke alene ulovligt. For mange modtagere er det også generende, ligesom virksomheder bruger tid på at sortere dem fra osv.,« siger jurist Peter Fogh Knudsen fra Forbrugerombudsmanden til Berlingske Tidende.

Han peger på at det er ulovligt at sende spam i hele EU, men ofte så kommer spammen fra lande udenfor EU, og det er derfor svært at ramme de virksomheder, der står bag.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere