Shelley Taylor Associates har udsendt en opsigtsvækkende undersøgelse, med titlen "Missing Links in Silicon Valley", der sætter fokus på IT-virksomhederne i den berømte dal i Kalifornien og deres hjemmesider. Spørgsmålet, der stilles, er: hvordan udnytter de unge og dynamiske spydspids-firmaer i informationsteknologiens hjerteland teknologiens muligheder for at præsentere sig på Internettet? Svaret er rystende; de fleste virksomheder i Silicon Valley formår slet ikke at præsentere sig på nettet. Ifølge rapporten har 25 pct. af hjemmesiderne ingen job-side, hvor man kan læse om ledige stillinger, og 46 pct. tilbyder ikke muligheden for at ansøge om et job direkte på nettet. Firmaerne glemmer ikke bare fremtidige medarbejdere, når de designer siderne, men også investorerne; 48 pct. af web-stederne har ingen sektion rettet mod investorer, og hele 70 pct. glemmer at angive navnet på en kontaktperson for investeringer. Kun fire ud af 50 hjemmesider viser navnet på en kundeansvarlig kontaktperson, som man kan kontakte hvis man ønsker flere informationer.