Skype på top3 over verdens førende brands

Skype slår Starbucks og Ikea i en stor årlig undersøgelse af, hvilke brands der er de stærkeste i verden. Skype overgåes kun af Apple og Google. Lance Armstrong er også med i førerfeltet.

Dansk-svenske Skype, der lever af at sælge ip-telefoni, er blandt verdens førende varemærker. Det viser den årlige undersøgelse af varemærker fra Brandchannel.com.

Skype ligger på en fornem tredjeplads i verden kun overgået af Google og Apple. Skype har dermed overhalet prominente navne som Starbucks og Ikea.

På førstepladsen kan Google smykke sig med titlen »Verden mest indflydelsesrige varemærke i 2005«. Google kan nu drille Apple, som slog Google i selvsamme undersøgelse i 2004.

Apple kan dog varme sig ved, at de kun bliver slået af Google på det globale markedet. Hjemme i USA er det vigtigste varemærke nemlig Apple.

Cykelrytteren Lance Armstrong får i øvrigt titlen som det femte vigtigste varemærke i USA i 2005.

Over 2.500 mennesker fra 99 lande har deltaget i onlineundersøgelsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere