M1 opkrævede regning hos gammel kunde

En menneskelig fejl fik teleselskabet M1 til at opkræve en regning næsten et år efter en kunde havde fået flyttet sit nummer.

M1 ville egentlig gerne være flinke, men endte med at være det modsatte, da Jeanne Freilev skulle have porteret sit nummer fra M1 til TDC.

Hun har nemlig her i november måned fået en regning på 39 kroner for en servicepakke, selvom nummeret ifølge TDC's kundeservice blev overflyttet allerede den 12. januar i år.

Da Jeanne Freilev så den 13. november kontakter M1 for at brokke sig, bliver nummeret endeligt opsagt, men til gengæld skal hun stadig betale de 39 kroner - plus ekstra gebyrer på i alt 150 kroner.

M1 erkender nu, at der er sket en fejl.

»Der er ikke så meget at sige. Det skyldes en menneskelig brøler hos vores kundeservice. Kunden har haft ringet ind og bedt om en hurtigere overflytning af nummeret, og vores medarbejder i kundeservice, der er en dygtig medarbejder, der gerne vil hjælpe, kender så en bagindgang, der gør det muligt. Problemet er så bare, at det ikke er blevet slettet i faktureringssystemet,« beretter Mads Veiby, der er direktør for M1.

»Altså, det var da helt fantastisk synes jeg, for jeg fik en mail fra M1 i går, og der var der ikke nogen beklagelser,« fortæller Jeanne Freilev, da hun hører om M1's svar til ComON. I den mail stod der blot, at hendes nummer endeligt var lukket, efter hun indbetalte de 189 kroner.

At Jeanne Freilev overhovedet indbetalte pengene skyldtes, at hun var bange for at skulle betale yderligere. Hun fortæller til ComON, at hun var blevet truet med at komme i registeret for dårlige betalere, men hun har ikke gemt den mail, hvor det stod.

Mads Veiby forklarer dog til ComON, at M1 først truer med Ribers ved rykker nummer to.

At M1 ikke har registreret fejlen, da Jeanne Freilev ringer ind den 13. november og blot opsiger hendes nummer, det kan ifølge Mads Veiby skyldes, at M1 i perioder bruger medarbejdere fra telemarketing.

Men pengene - dem kan Jeanne Freilev nu få tilbage.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job