TDC: Tele2's egne problemer

Tele2 anklager TDC for at være skyld i lang ventetid for Tele2Freeway-kunder. Ikke rigigt, lyder det fra TDC.

Tele2 siger, at TDC som leverandør har problemer med at levere de internet- og telefonforbindelser, som kunder med Tele2Freeway-abonnement venter forgæves på. Men det passer ikke, siger TDC.

Flere Tele2-kunder har i månedsvis ventet forgæves på deres Freeway-abonnement, en pakkeløsning med fri internet og fasttelefoni til fast pris. Tele2 siger til ComON, at fejlen ligger hos TDC, der som leverandør er langsomme til at oprette Tele2s kunder.

Når et tele- eller internetsselskab skal oprette nye kunder eller have overført deres telefonnummer til sit eget selskab, er det TDC Branchesalg, der står for den tekniske del. Når Tele2 for eksempel får en ny kunde, placerer de en ordre hos TDC, der så tildeler plads på den kobber i jorden, der forbinder kunderne til en central.

TDC har tjekket telefonnumrene, hos nogle af de Tele2-kunder der har henvendt sig til ComON. En kunde, som tilmeldte sig Tele2Freeway i januar, har Tele2 ikke nogen ordre liggende på hos TDC Branchesalg. En anden, som har ventet siden november 2005, har TDC dog liggende i sit system. Men den ordre har Tele2 først placeret hos TDC Branchesalg 14. marts. Altså cirka fire måneder efter, kunden bestilte Tele2Freeway.

»Angående de tekniske problemer, har Tele2 haft problemer i deres kundeservice med at håndtere kunderne,« mener Ole Hvelplund, og forklarer, at det som sagt er et Tele2-produkt og ikke et TDC-produkt, som kunderne er utilfredse med. Derfor forstår han ikke, at Tele2 giver TDC ansvaret for at kunder venter forgæves.

Netcompany A/S

Managing Architect

Nordjylland

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

IT-supporterelev til Lokal IT på Aalborg Kaserne

Nordjylland

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S