TDC skjulte den reelle pris på Home Trio

Kunderne skulle betale mere, end teleselskabet oplyste i en reklamekampagne. Det har nu medført en politianmeldelse.

Der var tale om vildledende markedsføring, da TDC sidste år kørte en kampagne for produktet HomeTrio.

Det mener Forbruger-ombudsmanden, som nu har meldt teleselskabet til politiet for brud på markedsførings-loven.

Problemet med HomeTrio-reklamen er ifølge Forbrugerombudsmanden, at TDC oplyste en minimumspris for bindingsperioden i reklamen, men når folk reagerede på reklamen, skulle de pludselig betale et andet beløb for produktet, der indeholder tv, telefoni og internet i én pakke.

På baggrund af anmeldelsen har TDC udsendt en pressemeddelelse, der bærer overskriften "Forbrugerombudsmanden kræver bedre prisoplysning".

"Vi har fokus på, at kunderne skal kunne gennemskue priser og vilkår, så det er selvfølgelig helt utilgiveligt, at vores kampagne er mangelfuld på det område. Det er kun i TDC's interesse, at kunderne ved, hvad de køber," siger markedsdirektør Allan Christiansen fra TDC Privat.

Har kritiseret
TDC-direktøren er derfor klar til at modtage en bøde.

"Vi er enige i Forbrugerombudsmandens vurdering af sagen og accepterer derfor også bøden," siger han.

Politianmeldelsen er langt fra den første af sin art i telebranchen. Igennem årene har Forbrugerombudsmanden anmeldt en hel stribe teleselskaber til politiet.

Fremgangsmåden har tidligere affødt kritik fra teleselskaberne 




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Underdirektør til sikkerhed og strategisk it-ledelse

Netcompany A/S

Test Specialist

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

SAP Project Manager
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere