Columbus IT napper »Mr. Superoffice«

Columbus IT indleder satsning på Microsoft CRM med at hente salgsdirektør Per Antoniussen fra CRM-producenten SuperOffices danske datterselskab.

Tidligere har han gået under navnet »Mr. Superoffice«. Nu skifter han hest. Per Antoniussen er blevet ny salgschef for Microsoft CRM hos ERP-huset Columbus IT. Han skifter fra jobbet som salgsdirektør hos SuperOffice i Danmark.

Per Antoniussen er kendt som en af de mest dedikerede CRM-sælgere på det danske marked. Hans forhold til SuperOffice er blevet sammenlignet med religiøs fundamentalisme. Selv erkender Per Antoniussen, at hans skifte til et job, som salgschef for et konkurrerende produkt som Microsoft CRN, kan virke dramatisk. Men han mener ikke selv, at det er noget problem.

»Jeg skal bruge min CRM-erfaring - ikke min Superoffice-erfaring. Jeg kan gøre en forskel med min meget store viden om CRM. Der er mange grunde til, at jeg har skiftet til Columbus IT og Microsoft CRM. En af grundene er da absolut, at jeg kan se en fremtid for Microsoft CRM. Microsofts produktpalette er ved at være komplet,« siger Per Antoniussen.

For Columbus IT er der da også en klart i signal i, at virksomheden går ud og ansætter Per Antoniussen. Det sker for at sikre, at Columbus bliver Danmarks bedste på Microsofts produktpalette.

»Udover at være kendt for Microsoft Dynamics AX og NAV vil vi også være blandt de bedste til CRM - den professionelle, enkle og overskuelige CRM-løsning, der passer til kundernes behov. At strategien er godt i gang med at lykkes bekræftes kun af, at Per Antoniussen vælger at gå fra SuperOffice til Columbus IT, og at vi også har vundet Microsofts CRM-partnerpris 2007,« siger salgs- og marketingdirektør John T. Hummelgaard fra Columbus IT.

Per Antoniussen er da heller ikke i tvivl om hvad hans nye rolle som ansvarlig for det danske marked er.

»Vi vil være en af de bedste til CRM. Columbus i dag et af største ERP-huse. Den viden, vi har om ERP og kundernes forretning, vil vi bruge, når vi skal ud og snakke CRM med dem. Det, der er vigtigt, når man laver CRM i det hele taget, er, at kunder kun gør tingene en gang. Vi går typisk efter kunder med behov for CRM i mellem- og enterprisemarkedet. Og her det en kæmpe fordel, at have en stor kundedatabase, som Columbus IT har, siger Per Antoniussen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere