Microsoft afprøver nu en kupon-kampagne, der har været en stor succes i Sverige, for at gøre opmærksom på deres Officepakke til hjemmet og firmaet. En kampagne, som ifølge OEM-direktør Kim Enrum er rettet mod både retail og små forhandlere.
»Det er for at sikre, at der sker en dialog ude hos forhandlerne, når de sælger Office-pakkerne. Der er mange, der har købt en Office-pakke til hjemmet i studenterversionen med tre licenser og så kommer de hjem og oplever, at de ikke har Outlook med. Det kan de få i pakken beregnet til de små virksomheder, som vi kalder til hjemmet og firmaet,« siger Kim Enrum.
Han er spændt på, hvordan det fungerer med at bruge kuponer. Det er første gang Microsoft bruger kuponer i Danmark. Kunderne får nemlig rabatten ved at sende en kupon ind til Microsoft, hvorefter de får 400 kroner tilbage.
»De har haft stor succes med det i Sverige. Og derfor prøver vi det nu i Danmark, hvor det jo tidligere har været forbudt. Nu kører vi den bredt i den lave ende af markedet,« siger Kim Enrum.
Selvom kampagnen er rettet mod retail, så regner Kim Enrum med, at omkring halvdelen af salget bliver genereret af Microsoft SMB-partnere.
»Der er også mange af de små partnere, som har en butik, hvor de kan sælge pakkerne igennem,« siger Kim Enrum.
For at gøre det enklere for kunderne at få pengene tilbage har Microsoft i Danmark - i modsætning til Microsoft i Sverige – valgt at håndtere kampagnen selv. I den svenske kampagne skulle kunderne sende deres kupon til Tyskland, mens danske kunder skal sende den til Microsoft i Hellerup.