MICROSOFT: : Rabatkuponer skal booste Office-pakken til Soho

Kampagnen skal få kunder til at købe Microsoft Office-pakke rettet mod små virksomheder. Det er første gang Microsoft bruger en kupon-kampagne.

Artikel top billede

Microsoft afprøver nu en kupon-kampagne, der har været en stor succes i Sverige, for at gøre opmærksom på deres Officepakke til hjemmet og firmaet. En kampagne, som ifølge OEM-direktør Kim Enrum er rettet mod både retail og små forhandlere.

»Det er for at sikre, at der sker en dialog ude hos forhandlerne, når de sælger Office-pakkerne. Der er mange, der har købt en Office-pakke til hjemmet i studenterversionen med tre licenser og så kommer de hjem og oplever, at de ikke har Outlook med. Det kan de få i pakken beregnet til de små virksomheder, som vi kalder til hjemmet og firmaet,« siger Kim Enrum.

Han er spændt på, hvordan det fungerer med at bruge kuponer. Det er første gang Microsoft bruger kuponer i Danmark. Kunderne får nemlig rabatten ved at sende en kupon ind til Microsoft, hvorefter de får 400 kroner tilbage.

»De har haft stor succes med det i Sverige. Og derfor prøver vi det nu i Danmark, hvor det jo tidligere har været forbudt. Nu kører vi den bredt i den lave ende af markedet,« siger Kim Enrum.

Selvom kampagnen er rettet mod retail, så regner Kim Enrum med, at omkring halvdelen af salget bliver genereret af Microsoft SMB-partnere.

»Der er også mange af de små partnere, som har en butik, hvor de kan sælge pakkerne igennem,« siger Kim Enrum.

For at gøre det enklere for kunderne at få pengene tilbage har Microsoft i Danmark - i modsætning til Microsoft i Sverige – valgt at håndtere kampagnen selv. I den svenske kampagne skulle kunderne sende deres kupon til Tyskland, mens danske kunder skal sende den til Microsoft i Hellerup.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Styrk fremtidens IT Service Management - bliv Service Catalogue Manager i Cyberdivisionen, Hvidovre

    Københavnsområdet

    Politiets Efterretningstjeneste

    PET søger AD-specialister til Danmarks mest hemmelige AD-infrastruktur

    Københavnsområdet

    IT-Forsyningen I/S

    Leder af serverteam

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S