Elgiganten dykker i imageundersøgelse

Kunderne vender tommelfingeren nedad for Elgiganten i rundspørge, der viser, at retailkæden tumler mod bunden i danskernes respekt. Direktør mener, det går godt og er uforstående overfor kritikken.

En spørgeundersøgelse udarbejdet af Yougov Zapera sender Elgiganten nedad i vurdering af hvilke brands, der er meget anerkendte i danskernes bevidsthed. Blandt retailbutikker har Elgiganten det brand, der overordnet er faldet mest på et halvt år. Blandt 262 brands er retailkæden faldet hele 29 placeringer og er endt nede på en 200. plads.

Elgigantens administrerende direktør Jesper Boysen forstår ikke kritikken.

»Det er aldrig gået bedre for Elgiganten. I fredags genåbnede vi vores butik i Gentofte efter en relancering og havde mange tusinde kunder i kø og omsætter for 21 millioner kroner på en enkelt dag. Det virker ikke som om kunderne er utilfredse, så vi synes, at vi gør det rigtige,« siger Jesper Boysen, der understreger, at han ikke kender undersøgelsen.

Elgiganten har netop offentliggjort deres omsætningstal for koncernen og for de nordiske lande. Det viser en nordisk vækst på 33 procent i forhold til sidste år. Men Jesper Boysen afviser, at Elgiganten er blevet for vækstfokuseret og ikke tænker på at gøre de eksisterende kunder glade.

»Vi har en tocifret vækst i Danmark og skal til at åbne nye butikker, men på hovedkontoret er der kun to personer beskæftiget med at åbne nye butikker. Alle andre passer den daglige drift,« siger han.

I undersøgelsen blev 4.500 danskere spurgt om, hvad de mener om kvalitet, indtryk, value for money, lysten til at anbefale varemærket, omdømmet og tilfredshed som kunde for i alt 262 brands.

 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere