Elgiganten dykker i imageundersøgelse

Kunderne vender tommelfingeren nedad for Elgiganten i rundspørge, der viser, at retailkæden tumler mod bunden i danskernes respekt. Direktør mener, det går godt og er uforstående overfor kritikken.

En spørgeundersøgelse udarbejdet af Yougov Zapera sender Elgiganten nedad i vurdering af hvilke brands, der er meget anerkendte i danskernes bevidsthed. Blandt retailbutikker har Elgiganten det brand, der overordnet er faldet mest på et halvt år. Blandt 262 brands er retailkæden faldet hele 29 placeringer og er endt nede på en 200. plads.

Elgigantens administrerende direktør Jesper Boysen forstår ikke kritikken.

»Det er aldrig gået bedre for Elgiganten. I fredags genåbnede vi vores butik i Gentofte efter en relancering og havde mange tusinde kunder i kø og omsætter for 21 millioner kroner på en enkelt dag. Det virker ikke som om kunderne er utilfredse, så vi synes, at vi gør det rigtige,« siger Jesper Boysen, der understreger, at han ikke kender undersøgelsen.

Elgiganten har netop offentliggjort deres omsætningstal for koncernen og for de nordiske lande. Det viser en nordisk vækst på 33 procent i forhold til sidste år. Men Jesper Boysen afviser, at Elgiganten er blevet for vækstfokuseret og ikke tænker på at gøre de eksisterende kunder glade.

»Vi har en tocifret vækst i Danmark og skal til at åbne nye butikker, men på hovedkontoret er der kun to personer beskæftiget med at åbne nye butikker. Alle andre passer den daglige drift,« siger han.

I undersøgelsen blev 4.500 danskere spurgt om, hvad de mener om kvalitet, indtryk, value for money, lysten til at anbefale varemærket, omdømmet og tilfredshed som kunde for i alt 262 brands.

 

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank

    Mød 3.500+ it-talenter på IT-DAY 2026

    Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S