MyTravel Northern Europe/Ving har fået prisen for "Årets IT Service Desk 2007". Det er sket på IT Service Desk Forum i Sverige.
Hæderen skal delvist sendes videre til danske Wendia, der har udviklet it service management systemet POB, som MyTravel har brugt siden 1997.
MyTravel bruger POB løsningen til at lette kommunikationen mellem 60 forskellige lokationer rundt omkring i verden. Help Desk-afdelingen i Stockholm bruger POB til at registrere alle indkommende it-sager, analysere alle registreringer og holde styr på alt udstyr.
Wendia er et europæisk softwarehus med base i Danmark. POB bygger på en central relationsdatabase, CMDB, og understøtter hele processen fra anskaffelse over drift til udskiftning af udstyr, kombineret med bruger- og kundesupport.
Den svenske jury begrundede valget med følgende udtalelse:
»MyTravel Northern Europe/Ving har med god organisation og et glimt i øjet opnået at imødegå behovet for god service både nært og fjernt - på en personlig såvel som professionel måde«.