Atea og ServiceGruppen indgår strategisk aftale

(2002-10-22) Atea har indgået en aftale med ServiceGruppen, som fremover skal stå for teknisk service på IT-udstyr hos Ateas kunder. Samtidig er ServiceGruppen udnævnt til strategisk partner hos Atea, hvilket indebærer et tættere samarbejde, hvor man i fællesskab udvikler nye produkter og ydelser, oplyses det.

Hjælpen gives enten som en teknisk assistance på stedet, eller ved at kunden indleverer IT-udstyret til ServiceGruppen. Kunderne får også mulighed for at tegne servicekontrakter.

»ServiceGruppen er nu en del af vores on-site koncept, som sikrer hurtig teknisk assistance til IT-produkter, som strejker. Kunderne behøver kun at kontakte et sted, som derefter tager hånd om opgaven. Resultat er færre bekymringer for kunderne, som får en sikker og stabil IT-service, når uheldet er ude,« siger administrerende direktør Frank Mortensen hos Atea.

Samtidig er ServiceGruppen blevet certificeret som en primær partner af Atea - en såkaldt Premium Partner. Som Premium Partner indgår Atea og ServiceGruppen et gensidigt forpligtende strategisk partnerskab, hvor begge partnere kombinerer deres ydelser til markedet og med en række fælles marketinginitiativer kommunikerer disse til kunderne.

»ServiceGruppen matcher os godt. De har samme industrielle tilgang til at sikre effektive processer. Vi har fokus på at rationalisere alle faser i IT-produkternes livscyklus, og ServiceGruppens kernekompetence er IT-reparation. Sammen komplementerer vi hinanden og går til markedet med ydelser, som sikrer kunderne høj kvalitet i alle faser i håndteringen af IT-produkter,« fortsætter Frank Mortensen.

»Atea er en af de stærkeste forhandlere på markedet og driver forretning ud fra de samme grundlæggende værdier som os,« siger ejer og administrerende direktør Preben Jørgensen hos ServiceGruppen.

»I det strategiske partnerskab med Atea etablerer vi i fællesskab en dialog, som sikrer bedst muligt match mellem kundernes behov og vores leverancer. Resultatet er en sikker og stabil drift hos kunderne. Vi ser et stort potentiale i dette samarbejde,« fortsætter han.

ServiceGruppen blev etableret i 1985, og virksomheden har i dag 120 medarbejdere, der opererer fra fire lokationer i Danmark.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere