En fastholdelse af medarbejderstaben trods fald i konsulentefterspørgslen er noget, der koster.
Den taktik har outsourcing- og hostingforhandleren Front-data valgt at styre gennem krisen med, og det har resulteret i et beskedent overskud på 128.000 kroner i det seneste regnskabsår
»Resultatet er ikke tilfredsstillende,« siger hovedaktionæren Jens Søgaard, der selv overtog direktørstolen i starten af året efter strategiske uenigheder med den daværende direktør, Knud Bundgaard.
Til gengæld kan Jens Søgaard se frem til at høste frugterne af at have fastholdt Front-datas medarbejdere. For det sidste halve år er tingene vendt og især på hosting-området er der gang i væksten.
»Vi har gennem de seneste måneder oplevet en kraftig tilgang af nye hostingkunder fra alle markedssegmenter. Specielt har vi oplevet en vækst blandt kunder med 20 til 300 brugere,« siger direktøren, der forklarer udviklingen med en modning af hosting-markedet kombineret med Front-datas væg til væg-løsninger.