Compares konkurs skaber kaos hos Medion

(Opdateret)Medion må hive folk ind fra hele Europa for at oprette nødsupportcenter i Ballerup, der kan håndtere kaos efter Compare Supports kollaps.

For Medion i Norden er sammenbruddet hos Compare Support en katastrofe. Compare Support har håndteret 13.000 månedlige supportkald og varetaget 2.500 månedlige reparationer.

»Det er en forfærdelig ting det her. Vi er ved at indrette vores eget akutte servicecenter herude på Naverland, hvor vi bor,« fortæller Kim Jensen, der er direktør for Medion i Norden.

Kim Jensen har akut lejet 2.000 kvadratmeter lokaler for at huse nødsupporten. Han fortæller at eksperter er hevet op fra Medions serviceorganisation i Tyskland til at bygge nødsupporten op.

»Heldigvis er de meget effektive, de tyskere. De får styr på mere og mere, for hver time der går, samtidig med at Tele Danmark slæber udstyr herind, så vi kan håndtere alle opkaldene,« siger Kim Jensen.

Medion i Norden har en omsætning på 1,6 milliarder. Især gennem kæder som Aldi og Merlin.

»Heldigvis er vores kunder som Aldi meget forstående. Men det spidser jo til time for time ude i butikkerne,« sier Kim Jensen.

Presset er så stort at Kim Jensen og Medion ikke kan klare sig med de tilkaldte tyskere. Han er også nødt til at hive folk ind alle steder fra.

»Når konkursdekretet overfor Compare Support er udstedt senere i dag, vil jeg da straks spørge kurator og direktør Johnny Larsen om jeg ikke må ansætte nogle af teknikerne til at hjælpe os med at klare situationen her,« erklærer Kim Jensen.

Udover Medion er eksempelvis også Fujitsu Siemens ramt at Compare Support-kollapset. Kim Jensen fortæller at han er i dialog med Fujitsu Siemens om hvordan man løser problemerne.

»Til dagligt er vi jo konkurrenter. Men i sådan en situation er vi jo kolleger, der skal have løst et akut problem.«

Læses lige nu

    Styrelsen for Danmarks Fængsler

    Incident og problem manager

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Midtjylland

    Csis Security Group A/S

    Senior Director, People & Culture

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S