Salgsbutikken opgiver kamp mod kunde

For store omkostninger har fået Salgsbutikken til at afslutte to år gammel sag med kunde, selv om onlineforhandleren er uenig i Forbrugerklagenævnets afgørelse.

Artikel top billede

»Vi har indset, at det ikke kan betale sig at kæmpe imod kunderne. Det er simpelthen for dyrt,« lyder det fra Salgsbutikkens direktør Thomas Schaltz, efter at han forleden valgte at betale en kunde 2626 kroner for at få lukket en sag tilbage fra 2008.

Men kunden Lars Espersen er glad for at have modtaget pengene, er Schaltz lodret uenig i afgørelsen og retter i det hele taget en hård kritik mod Forbrugerstyrelsen.

»Det er Forbrugerstyrelsens skyld, at sagen er gået så galt. Det er påstand mod påstand, men Forbrugerstyrelsen er ikke en neutral instans, og jeg er ikke den eneste, der er udsat for det her,« hævder Thomas Schaltz og tilføjer, at sagens juridiske stridspunkt handler om, hvorvidt kunden var informeret om, at telefonen var blevet videresendt til serviceværkstedet Telecare.

Sagen tog sin begyndelse, da Lars Espersen ti dage efter at have købt en telefon henvendte sig med en reklamation. Mens kunden ønskede pengene tilbage, mente Thomas Schaltz, at der var tale om en væskeskade. Noget, der ifølge Schaltz blev dokumenteret på Nokias serviceværksted, der derfor sendte mobiltelefonen tilbage til kunden via postopkrævning.

Kunden valgte at afvise pakken, og den røg derfor tilbage til værkstedet. En kombination af at kunden ikke fortalte om sin afvisning af pakken og en fire måneder lang behandlingstid i Forbrugerklagenævnet resulterede ifølge Thomas Schaltz i, at telefonen, da sagen atter blev aktuel, var væk.
 

 

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sæt dit præg på netværksteknologi – bliv en del af vores team i Cyberdivisionen, Hvidovre

    Københavnsområdet

    Formpipe Software A/S

    Senior Product Manager

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Har du SAP-kendskab, og mod til at arbejde i Forsvarets Cyberdivision i Hvidovre?

    Københavnsområdet

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension