Artikel top billede

Salgsbutikken opgiver kamp mod kunde

For store omkostninger har fået Salgsbutikken til at afslutte to år gammel sag med kunde, selv om onlineforhandleren er uenig i Forbrugerklagenævnets afgørelse.

»Vi har indset, at det ikke kan betale sig at kæmpe imod kunderne. Det er simpelthen for dyrt,« lyder det fra Salgsbutikkens direktør Thomas Schaltz, efter at han forleden valgte at betale en kunde 2626 kroner for at få lukket en sag tilbage fra 2008.

Men kunden Lars Espersen er glad for at have modtaget pengene, er Schaltz lodret uenig i afgørelsen og retter i det hele taget en hård kritik mod Forbrugerstyrelsen.

»Det er Forbrugerstyrelsens skyld, at sagen er gået så galt. Det er påstand mod påstand, men Forbrugerstyrelsen er ikke en neutral instans, og jeg er ikke den eneste, der er udsat for det her,« hævder Thomas Schaltz og tilføjer, at sagens juridiske stridspunkt handler om, hvorvidt kunden var informeret om, at telefonen var blevet videresendt til serviceværkstedet Telecare.

Sagen tog sin begyndelse, da Lars Espersen ti dage efter at have købt en telefon henvendte sig med en reklamation. Mens kunden ønskede pengene tilbage, mente Thomas Schaltz, at der var tale om en væskeskade. Noget, der ifølge Schaltz blev dokumenteret på Nokias serviceværksted, der derfor sendte mobiltelefonen tilbage til kunden via postopkrævning.

Kunden valgte at afvise pakken, og den røg derfor tilbage til værkstedet. En kombination af at kunden ikke fortalte om sin afvisning af pakken og en fire måneder lang behandlingstid i Forbrugerklagenævnet resulterede ifølge Thomas Schaltz i, at telefonen, da sagen atter blev aktuel, var væk.
 

 




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis