Philips har droppet Service Provider til fordel for Infocare, der i fremtiden kommer til at tage sig af servicen af Philips produkter.
Men hverken Philips, Service Provider eller Infocare har dog informeret de berørte forhandlere, og hos onlineforhandleren Wupti fandt man kun ud af overtagelsen ved et tilfælde. Philips fortæller dog nu CRN, at de vil informere partnerne i dag.
»Vi blev kontaktet af en kunde, der var nervøs for sit produkt, der var til reparation. Vi undersøgte sagen, og så kontaktede vi Infocare og fik at vide, at de har overtaget alle forpligtelser fra Service Provider,« siger Claus Kristensen, direktør for Wupti.
Han forventer dog ikke, at tumulten omkring Service Provider får konsekvenser for hans kunder.
»Infocare overtager lister og overtagelsessager, og de produkter, der fysisk står hos Service Provider, er ved at blive afhentet,« siger Claus Kristensen.
Service Provider blev for et par dage siden begæret konkurs af Dansk Metal på grund af manglende udbetaling af løn.
Service Provider har haft kontrakten med Philips siden foråret 2009, og servicevirksomheden har tidligere fremhævet kontraktens store betydning for virksomhedens drift.
»Kontrakt med Philips er netop den aktivitet der i efteråret 2009 medfører positiv drift i selskabet,« skrev Service Provider i det seneste regnskab.