Salgsbutikken taber kundeklage i byretten

Retten i Køge dømmer onlineforhandler til erstatning for telefon, der forsvandt under reparation. Afgørelsen sender Salgsbutikken på Forbrugerklagenævnets sorte liste, Firmatjek.

Salgsbutikken i Roskilde er ved Retten i Køge blevet dømt til at erstatte en defekt telefon, der forsvandt, mens den var indleveret til reparation.

I første omgang klagede kunden til Forbrugerklagenævnet, der pålagde Salgsbutikken at erstatte telefonen samt betale renter. Salgsbutikkens indehaver Thomas Schaltz nægter overfor klagenævnet, at telefonen er forsvundet og insisterer på, at han har udleveret den til kunden. Samme forklaring fastholdt han ved Retten i Køge.

»Det kan ikke passe, at man kan lyve for at få ret. Jeg er blevet dømt, fordi jeg ikke kunne bevise, at telefonen var blevet udleveret,« siger Thomas Schaltz, der siden sagen startede kræver underskift fra kunder for alle varer, han udleverer i sin butik.

Han har efter dommen tilbagebetalt købsprisen til kunden, men fordi han ikke har betalt renter for den tid, kunden har ventet på sine penge, er Salgsbutikken nu kommet på Forbrugerklagenævnets sorte liste, Firmatjek, over butikker der ikke efterlever nævnets afgørelser.

»Nu betaler jeg også renterne for at komme af den liste,« oplyser Thomas Schaltz.
 

Mere om samme emne

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job