Nyt mobilselskab afslører kundernes emails

Den blottede mail viser, at firmaet stadig har under 1.000 kunder.

Al begyndelse er svær, men for mobilselskabet NanoMobil har det været en speciel hård fødsel at træde ind på telemarkedet den 26. april.

Torsdag i sidste uge sendte firmaet en mail til sine kunder, hvor alle kunne læse de andre kunders emailadresser. CRNs søstermedie ComON har set mailen og har optalt 339 modtagere. En fejl som betyder, at teleselskabet kan få Datatilsynet på nakken, hvis der ikke loves bod og bedring. Og det gør der.

”Det er en super beklagelig fejl. Det er en menneskelig fejl. Adresserne er røget i ”cc” i stedet for ”bcc”. Vi har allerede sendt en sms til de berørte kunder, hvor vi beklager fejlen, så hvis den ikke allerede er kommet, så er den på vej,” lover direktør Lars Asger Petersen hos NanoMobil til ComON.

Mailsvipseren med de 339 blottede adresser kommer oven på en anden fejl, som kunderne nok er anderledes tilfredse med.

Den 1. maj fik de 339 kunder nemlig indsat 25 kroner på deres talekonto ved en fejl. Fejlen opstod, fordi NanoMobil bruger samme billingsystem som søsterselskabet CBB.

Det nyfødte teleselskab ville i går oplyse kunderne om, at de kunne beholde de 25 kroner. Det var ved den lejlighed, at man kunne læse alle de blotlagte emailadresser.

Rolig start
Men på trods at de to fejl, så er direktøren tilfreds med sin lancering.

”Ud over de her børnesygdomme, som vi meget gerne ville være foruden, så er vi meget glade for responsen fra kunderne. De er glade for, at vi giver sms’erne væk,” siger Lars Asger Petersen med henvisning til NanoMobils koncept, hvor de første 2000 sms’er er gratis.

Men 339 kunder på 14 dage er vel ikke meget?

”Vi er jo lige begyndt, og 339 er ikke alle vores kunder. Det er kun de kunder, der blev berørt af fejlen den 1. maj,” siger Lars Asger Petersen uden at løfte sløret for antallet af betalende kunder.

Men firmaets kundebase tæller tydeligvis under 1.000 kunder. NanoMobils introtilbud med gratis datatrafik til de første 1.000 kunder er fortsat aktivt. Til sammenligning hævdede Frank Rasmussen, at der var 20.000 nyhedsbrevsmodtagere og 5.000 registrerede kunder på lanceringsdagen af Bibob.

NanoMobil er en del af Telenor-koncernen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis