Kritik af Viewsonics RMA-håndtering

Viewsonic er som flere andre producenter kommet i søgelyset på grund af dårlig RMA-håndtering. Selskabet erkender i e-mail, at der har været problemer.

En god skærm at sælge til erhvervskunder. Sådan opfatter mange forhandlere Viewsonic. Hos nogle forhandlere har problemer med RMA; altså garanti-reparationer, dog rokket ved den opfattelse.

»Jeg har en sag, der har taget to og en halv måned. Det er altså træls med sådan en RMA-håndtering,« lyder det fra Tommy Jensen fra ABC EDB i Kalundborg.

Han får støtte fra Struer Datas Preben Næsgaard, der har oplevet lignende problemer.

»Mange erhvervskunder kan ikke leve med at skulle undvære en skærm så længe,« konstaterer han.

Uanset hvem man spørger hos Viewsonic, er det svært at få et svar på kritikken. Firmaets danske afdeling sender CRN videre til Viewsonic i Europa, hvor både marketingchefen Mel Taylor og Vicepresident of Operations Richard Fumarola fortæller, at de ikke kan udtale sig om RMA-problematikken.

Efter flere henvendelser fra CRN har Viewsonic danske pr-ansvarlige Ole Holst via email sendt følgende svar på CRNs spørgsmål:

»Uheldigvis har nogle kunder i de senere måneder oplevet forsinkelser i vores service. Hvis der fortsat er kunder, der finder servicen utilfredsstillende, opfordrer vi dem til at kontakte os, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dem,« hedder det blandt andet i det skriftlige svar fra Viewsonic, som forklarer problemerne med ændringer af systemer og arbejdsgange i supportafdelingen.

Læs hele artiklen i den trykte udgave af CRN.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Manager

    Nordjylland

    KMD A/S

    Udvikler

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S