Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.
Danske forhandlere får lidt glæde af Hewlett-Packards oprustning på salget til de mellemstore kunder. Mens producenten på europæisk niveau er i færd med at rekruttere 150 nye medarbejdere til salgsorganisationen, skal to nyansatte telesælgere sætte en smule mere gang i den danske HP-kanals bearbejdning af kunder op til 1.000 ansatte.
»Jeg har i netop i dag ansat to fuldtidsansatte til dette,« siger HP’s danske kanalchef Anders Herløv.
De skal kontakte de op imod 1.400 virksomheder der findes i målgruppen og skabe salgs-leads på server- og storageområdet, fortæller kanalchefen. Fra forhandlerne har Anders Herløv lært, at forhandlerne ønsker sig kvalificerede leads, og dem vil de kunne få fra telesælgerne, forklarer HP-chefen.
Målet er at øge markedsandele for HP’s produkter, lyder det, uden at Anders Herløv specifikt vil udfordre hverken Dell eller en anden konkurrent.
»Dell er den næststørste leverandør på servere, men i princippet går vi ikke efter en bestemt leverandør, men ind i en kundemasse,« siger Anders Herløv.
Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.