Det gælder om at sno sig, når sneen ligger højt og holder kunderne inden døre og spærrer vejene. På Bornholm har Uhre-Data fundet et lyspunkt i vintermørket, hvor virksomhedens ejer, Erik Uhre Vestergaard, melder om en »meget god stigning« i salget af aftaler om fjernsupport af kundernes it.
»Vi sælger næsten 40 procent mere i forhold til januar sidste år,« siger Erik Urhe Vestergaard.
Generelt er vinteren skadelig for omsætningen i Uhre-Data, men fjernsupporten er en dejlig afveksling i en arbejdsdag, der ellers er alt for stille.
»Men fjernsupport er med til at holde gang i salget,« siger Erik Uhre Vestergaard.
Fredag og lørdag blev Bornholm ramt af et kraftigt snevejr, der var så voldsomt, at vejvæsenet opgav at holde vejene åbne, da snefygning spærrede øen i samme takt som sneplovene kunne rydde vejene.
Mens det i nogle situationer kan være svært for kunderne at se fordelen i en it-løsning, behøver Erik Uhre Rasmussen »næsten ikke at løfte en finger«, når han bruger vinterkaosset til at hverve nye supportkunder, der kan få hjælp, uanset hvor højt sneen ligger over øen.
»Det er nemt at overbevise kunderne, når jeg ringer til dem for at overbevise dem om, at jeg kan give dem noget, de kan have glæde af,« siger Erik Uhre Vestergaard.
Annonceindlæg tema
Forsvar & beredskab
Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.
Computerworld giver dig hver måned 30 minutter med de nyeste cybertrusler, konkrete angreb og brugbare råd. Få indsigt i AI og sikkerhed, compliance, risikovurdering og forsvarsstrategier. Tilmeld dig næste Cyber Briefing nu.