Det gælder om at sno sig, når sneen ligger højt og holder kunderne inden døre og spærrer vejene. På Bornholm har Uhre-Data fundet et lyspunkt i vintermørket, hvor virksomhedens ejer, Erik Uhre Vestergaard, melder om en »meget god stigning« i salget af aftaler om fjernsupport af kundernes it.
»Vi sælger næsten 40 procent mere i forhold til januar sidste år,« siger Erik Urhe Vestergaard.
Generelt er vinteren skadelig for omsætningen i Uhre-Data, men fjernsupporten er en dejlig afveksling i en arbejdsdag, der ellers er alt for stille.
»Men fjernsupport er med til at holde gang i salget,« siger Erik Uhre Vestergaard.
Fredag og lørdag blev Bornholm ramt af et kraftigt snevejr, der var så voldsomt, at vejvæsenet opgav at holde vejene åbne, da snefygning spærrede øen i samme takt som sneplovene kunne rydde vejene.
Mens det i nogle situationer kan være svært for kunderne at se fordelen i en it-løsning, behøver Erik Uhre Rasmussen »næsten ikke at løfte en finger«, når han bruger vinterkaosset til at hverve nye supportkunder, der kan få hjælp, uanset hvor højt sneen ligger over øen.
»Det er nemt at overbevise kunderne, når jeg ringer til dem for at overbevise dem om, at jeg kan give dem noget, de kan have glæde af,« siger Erik Uhre Vestergaard.
Annonceindlæg fra Arctic Wolf
Sådan ændrer AI spillereglerne for cyberangreb
Du skal ikke kun vide, hvordan du bruger AI til at styrke IT-sikkerheden – men også hvordan IT-kriminelle anvender teknologien mod din virksomhed.
Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?
Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.