Opbremsning i markedet, nedgang i priser og færre opgaver udført for producenter. Det er ifølge regnskabet forklaringen på, at service- og outsourcing-virksomheden Servicegruppen kommer ud af 2010 med et underskud på 2,3 millioner kroner. Det skal ses i forhold til et overskud i 2009 på 1,1 million kroner. I samme periode er omsætningen faldet fra 104 millioner til 94 millioner kroner.
Som CRN tidligere har beskrevet har virksomheden igennem en årrække bevæget sig fra det traditionelle fokus på service-reparationsvirksomhed i retning mod it-drift/outsourcing.
Selv om resultaterne lader vente på sig, er der tiltro til, at skuden snart bliver rettet op.
»Ledelsen forventer, at omsætningen i 2011 vil ligge på niveau med 2010 og resultatet noget over niveauet for 2010 dog minimum et positivt resultat. Dette dækker over en vækst på it-drift og vedligeholdelseskontrakter, som i lighed med 2010 desværre modvirkes af en nedgang i priser og antal opgaver udført for producenter,« står der i regnskabet.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Servicegruppen.