HPs forsøg på at nå ud til de helt små forhandlere har fået en sløv start.
Siden offentliggørelsen for to uger siden er der ifølge HPs program manager Henrik Hilfling kun kommet 5-8 tilmeldinger til Gazelle Partner-programmet, der giver de helt små forhandlere mulighed for rabat ved salg af minimum 100 HP pc’er årligt.
Han erkender, at antallet af tilmeldinger ikke står helt mål med forventningerne.
”Der er ikke helt det momentum, som jeg havde forventet, men jeg er ok tilfreds. Det skal nok komme i gang,” siger han og tilføjer, at der er masser af gode ting i bevægelse. Umiddelbart har han svært ved at forklare, hvorfor det ikke er blevet bedre modtaget.
Da programmet siden juli har været testet blandt en række forhandlere, er der ifølge Hilfling i alt cirka 50 forhandlere tilknyttet programmet lige nu. Trods den lunkne modtagelse har han stadig tiltro til, at det er muligt at nå målsætningen om at få 500 forhandlere med i programmet inden for et år.
”Det er en fjerdedel af de små forhandlere i Danmark, så det burde være muligt,” siger han.
HPs nye Gazelle program minder om det tidligere HP Lokal Partner-program. Et program producenten skrinlagde for nogle år tilbage.