Med mere end 200 deltagende forhandlere og partnere er Danmark et af de lande som i forhold til sin størrelse er stærkest repræsenteret på Microsofts Worldwide partner Conference (WPC) i Los Angeles.
Se her, hvad Microsoft-forhandlerne får med hjem fra USA.
Jacob V. Schmidt, direktør, It-planeten:
Vi deltager i WPC med tre mand. Det koster os omkring 100.000 kroner ud af et årligt overskud på omkring en halv million kroner. Det er en stor investering for os. Så vi er ikke bare herovre for at more os. Vi er på arbejde.
For mig er det vigtigste, at opbygge et personligt netværk i forhold til Microsoft. Vi er her ikke for at se marketing slides, men for at møde de rigtige mennesker. Vi deltager i de sessions, hvor vi spotter ud, hvem vi skal tale med for at udvikle vores samarbejde med Microsoft
Niels Elbek, administrerende direktør, Elbek & Vejrup:
Microsofts cloudstrategi ændrer vores forretningsmodel totalt. Det er vigtigt at være klar i spyttet. Der er ikke plads stil at træffe forkerte beslutninger, for hvis man ikke får placeret sig rigtigt, kan det næsten lukke en virksomhed på længere sigt.
Der er tale om et paradigmeskifte, hvor markedet vender tilbage til terminaltankegangen. Desuden er det interessant at se, hvor Microsoft bevæger sig hen i forhold til eksempelvis det offentlige marked. Og så får jeg talt med mine kolleger om de udfordringer, vi står over for.
Ejnar Schmidt Hansen, Salgdirektør, Logica:
Jeg kigger efter nye partnere og produkter, jeg kan gøre til en del af Logicas samlede produkt. Det gælder både Dynamics AX og Sharepoint.
Og så lytter jeg til de keynotes, som er kommet fra Steve Ballmer og andre af Microsofts topfolk.
Der er som sådan ikke noget nyt, men det giver en interessant pejling i forhold til, hvor Microsoft står for eksempel når det gælder mobiltelefoner.
Jesper Bergstedt, direktør, 2ndC:
Jeg tror, at den strategi, som Microsoft har lagt, vil vinde på den lange bane. Budskabet fra Ballmer er, at der er en plan for, hvordan cloud og de forskellige produktområder skal spille sammen. Det er der ikke andre i markedet, der kan matche. Derfor er jeg som partner meget tryg ved at være en del af Microsofts forretning.
Bo Winther, regionsdirektør, Bredana Systemudvikling:
Det er et meget konsistent budskab vi hører fra Microsoft. Teknologien og brugeroplevelsen flytter sig rigtig meget. Det kommer til at præge branchen flere år frem. Jeg fornemmer, at vi nu nærmer os nogle realiteter, hvor vi som forhandlere får nogle klare bud på, hvordan vi skal forholde os til fremtiden med cloud, mobility og hvordan de forskellige platforme og produkter spiller sammen. Vi har brug for at se. hvilke moduler, der bliver udviklet, og hvilke samarbejder vi kan indgå i – også med kolleger, vi normalt betragter som konkurrenter.
Dennis Nielsen, direktør, Venzo:
Der er ikke nogen i Danmark, der kan samle så mange interessante mennesker som Microsoft Danmark. Så netværk med de danske kolleger er den vigtigste grund til at jeg er med på WPC.
Så ser jeg også på trends, som er i branchen , hvor Microsoft ligesom Google og Apple hopper direkte ud mod consumersegmentet. Det betyder, at de private forbrugere i langt højere grad er dem, der styrer udviklingen, hvor det tidligere var it-cheferne, der satte dagsordenen.