VMware vil af mit med sit rygte som enterprise- og kun enterpriseleverandør - af virtualiseringssoftware og løfter nu en lille del af sløret for, hvilken rolle it-kanalen skal spille i en kommende SMB-offensiv.
På en konference i København i denne uge sagde selskabets nyudnævnte chef for den europæiske SMB-forretning, John Churchhouse, at der indtil nu ikke har været et selvstændigt fokus på SMB-kunder, på trods af at en trediedel af VMwares forretning ligger i den del af markedet.
Til britisk CRN siger han, at mange mindre firmaer endnu ikke har taget virtualisering til sig, og det skaber store muligheder for VMwares forhandlere.
»Der er et gigantisk uopdyrket marked. Blandt kunder med mellem 500 og 1.000 ansatte, har et stort flertal endnu ikke virtualiseret, og det skaber massive muligheder for både os og vores kanalpartnere,« siger Churchhouse til britisk CRN.
Han udelukker ikke, at VMware vil forsøge at rekruttere nye forhandlere, som retter sig specielt mod SMB, men i første omgang vil man presse på over for eksisterende partnere for at øge salget. Blandt andet har man planer om at lancere et særligt program rettet mod salget til SMB-kunder.