Artikel top billede

Sådan undgår du, at din mail havner i et spamfilter

Er det her mon forklaringen på, at folk aldrig svarer på dine mails?

Når du sender e-mails til folk, du ikke kender, løber du en risiko for, at mailen havner i modtagerens spamfilter.

Men ifølge det amerikanske iværksættermagasin Inc. kan du ved at følge fem retningslinjer øge sandsynligheden for, at dine mails havner i modtagerens indbakke - og ikke i spammappen.

1. Undgå for mange salgs-agtige ord

Ikke overraskende stiger risikoen for at havne i et spamfilter, hvis du bruger mange salgs-relaterede ord. Det kan være ord, der indikerer, at du tilbyder et gratis produkt, eller at modtageren kan vinde en præmie.

Og taget i betragtning at både de fleste spammails og e-mailtjenester er engelske, formoder vi, at risikoen for at havne i spamfilteret er markant højere, hvis du bruger engelske udtryk.

Magasinet Inc. advarer især mod at bruge følgende ord:

Advertisement, Business, Cash, Cheap, Commodity, Congratulations, Credit, Deal, Debt, Degree, Disclaimer, Discount, Free, Gimmick, Guarantee, Income, Ink, Investment, Joke, Load, Marketing, Merchant, Money, Obligation, Offer, Opt, Opportunity, Outstanding, Payoff, Price, Profit, Promo, Promotion, Rate, Refund, Rich, Sales, Save, Shop, Spam, Spree, Stock, Subscribe, Trading, Wealth, Win, Winner, Winning, Won.

2. Giv din mail en unik overskrift

Ud over at gøre brug af mange af de førnævnte ord er spammails også kendetegnet ved at have standardiserede overskrifter.

Derfor bør du så vidt muligt sørge for, at din mail har en overskrift, der er unik for modtageren. 

3. Giv din mail et simpelt layout

Du bør sørge for, at din mail har et simpelt layout, og derfor bør du undgå at bruge en baggrundsfarve, ligesom store skriftstørrelser og usædvanlige skrifttyper også er "no go". Med andre ord: Undgå at din mail ligner en reklame eller en billig salgsbrochure.

I stedet gør du klogt i kun at bruge én skrifttype, én skriftstørrelse og i det hele taget undgå at bruge sjove effekter i din mail.

4. Brug ikke for meget grafik

Du vil sandsynligvis gerne have, at din mail ser lækker ud. Men undgå at proppe den med grafik.

Et firmalogo kan gå an, men bruger du mere end et enkelt eller to stykker grafik, vil nogle spamfiltre antage, at der er tale om pornografisk materiale.

5. Undgå for mange links

Mange spammere fylder deres mails op med links i håbet om, at modtageren i det mindste vil klikke på bare et enkelt af dem.

Derfor bør du naturligvis undgå mange links, hvis du ikke vil forveksles med en spammer.

I stedet bør du maksimalt have et enkelt link i din mail, og har du brug for at sende flere links, så undgå at gøre det i den første mail, du sender til en ny kontakt. Vent i stedet med at sende dine links, til du har fået et svar fra modtageren.

Læs også:
 

Find alle de beskeder som Facebook skjuler for dig  

Sådan skriver du en god pressemeddelelse




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere