Artikel top billede

Sådan undgår du, at din mail havner i et spamfilter

Er det her mon forklaringen på, at folk aldrig svarer på dine mails?

Når du sender e-mails til folk, du ikke kender, løber du en risiko for, at mailen havner i modtagerens spamfilter.

Men ifølge det amerikanske iværksættermagasin Inc. kan du ved at følge fem retningslinjer øge sandsynligheden for, at dine mails havner i modtagerens indbakke - og ikke i spammappen.

1. Undgå for mange salgs-agtige ord

Ikke overraskende stiger risikoen for at havne i et spamfilter, hvis du bruger mange salgs-relaterede ord. Det kan være ord, der indikerer, at du tilbyder et gratis produkt, eller at modtageren kan vinde en præmie.

Og taget i betragtning at både de fleste spammails og e-mailtjenester er engelske, formoder vi, at risikoen for at havne i spamfilteret er markant højere, hvis du bruger engelske udtryk.

Magasinet Inc. advarer især mod at bruge følgende ord:

Advertisement, Business, Cash, Cheap, Commodity, Congratulations, Credit, Deal, Debt, Degree, Disclaimer, Discount, Free, Gimmick, Guarantee, Income, Ink, Investment, Joke, Load, Marketing, Merchant, Money, Obligation, Offer, Opt, Opportunity, Outstanding, Payoff, Price, Profit, Promo, Promotion, Rate, Refund, Rich, Sales, Save, Shop, Spam, Spree, Stock, Subscribe, Trading, Wealth, Win, Winner, Winning, Won.

2. Giv din mail en unik overskrift

Ud over at gøre brug af mange af de førnævnte ord er spammails også kendetegnet ved at have standardiserede overskrifter.

Derfor bør du så vidt muligt sørge for, at din mail har en overskrift, der er unik for modtageren. 

3. Giv din mail et simpelt layout

Du bør sørge for, at din mail har et simpelt layout, og derfor bør du undgå at bruge en baggrundsfarve, ligesom store skriftstørrelser og usædvanlige skrifttyper også er "no go". Med andre ord: Undgå at din mail ligner en reklame eller en billig salgsbrochure.

I stedet gør du klogt i kun at bruge én skrifttype, én skriftstørrelse og i det hele taget undgå at bruge sjove effekter i din mail.

4. Brug ikke for meget grafik

Du vil sandsynligvis gerne have, at din mail ser lækker ud. Men undgå at proppe den med grafik.

Et firmalogo kan gå an, men bruger du mere end et enkelt eller to stykker grafik, vil nogle spamfiltre antage, at der er tale om pornografisk materiale.

5. Undgå for mange links

Mange spammere fylder deres mails op med links i håbet om, at modtageren i det mindste vil klikke på bare et enkelt af dem.

Derfor bør du naturligvis undgå mange links, hvis du ikke vil forveksles med en spammer.

I stedet bør du maksimalt have et enkelt link i din mail, og har du brug for at sende flere links, så undgå at gøre det i den første mail, du sender til en ny kontakt. Vent i stedet med at sende dine links, til du har fået et svar fra modtageren.

Læs også:
 

Find alle de beskeder som Facebook skjuler for dig  

Sådan skriver du en god pressemeddelelse




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere