Nu skal du selv punge ud, hvis du vil bruge dine gamle høretelefoner i verdens dyreste iPhone: Apple fjerner adapter

Det er slut med at bruge gamle høretelefoner til nye telefoner, med mindre du vil betale ekstra. Apple har droppet at vedlægge en gratis adapter til de nye iPhone-modeller. Samtidig har selskabet stoppet for salget af de tilbageværende modeller med høretelefonstikket.

Apple lancerede onsdag tre nye iPhones, heriblandt den dyreste iPhone nogensinde, iPhone XS Max, men vil du bruge dine gamle høretelefoner til den nye topmodel, der koster helt op til 12.999, må du til lommerne og punge yderligere ud.

I 2016 fjernede Apple hovedtelefonstikket fra selskabets nye iPhones i forbindelse med lanceringen af iPhone 7.

I stedet skulle brugerne tilslutte de nye høretelefoner via bluetooth eller via strømstikket, det såkaldte lightning-stik.

Læs også: Apple sætter verdensrekord: Selskabet er nu mere end 1000 milliarder dollar værd

Hvis du alligevel ønskede at bruge dine gamle høretelefoner var det intet problem, for med de nye iPhones fulgte en adapter, så dine gamle høretelefoner stadig kunne bruges.

Det er slut nu.

Adapteren følger ikke længere med den nye serie af iPhones, så nu skal du selv have pengene op af lommen - og det gælder også de modeller, der hidtil er kommet med en adapter med.

Ønsker du at bruge dine gamle høretelefoner til en iPhone 7, 8, XS/XS Max eller XR, må du altså hoste op med ekstra 79 kroner, som jack-mellemstikket koster 79 kroner på Apples hjemmeside.

Læs mere om de nye iPhones her: Her er de tre nye iPhones: Apple har netop præsenteret to frække topmodeller samt en helt ny "folketelefon"

Apple sælger ikke længere telefoner med høretelefonstikket
Og du kan få svært ved at opdrive en "gammeldags" iPhone, der har høretelefonstikket, hvis du på ingen måde ønsker at betale de 79 kroner ekstra, som det kræves for at bruge de gamle høretelefoner i de nye telefoner.

Apple har i samme ombæring fjernet de gamle modeller iPhone SE og iPhone 6S, som var de sidste telefoner, hvor høretelefonstikket stadig fandtes, fra selskabets hjemmeside.

Læs også: Nu fjerner Apple hovedtelefon-stikket fra iPhone - går selskabet (omsider) for vidt med sine fikse ideer?




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Bestikkelsessagen kostede Atea store millionbeløb og kunder i 2018 - men 2019 skal være comeback-året: "Nu har vi afsonet vores straf"
Interview: "Nu har vi afsonet vores straf. Hvis man bliver ved med at forfølge dem, der har afsonet deres straf, så er det, det samme som at sige, at man skal lukke Atea." I et stort interview med Computerworld fortæller Ateas danske topchef, Morten Felding, hvorfor det nu er på tide at komme videre efter den store bestikkelsessag ramte virksomheden.
Computerworld
Google slipper første version af Android 10 løs: Her er de vigtigste nyheder
Tiende version af styresystemet Android er ude i sin første betaversion: Her er de nye funktioner, som systemsoftwaren vil byde på.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder
En ny stor rapport viser, at 100% af de virksomheder i undersøgelsen, som ikke bruger EDI i dag, mener, at det vil være en fordel for deres forretning, hvis de benyttede EDI. Undersøgelsen er foretaget af Vanson Bourne på vegne af TrueCommerce, som er baseret på besvarelser fra 300 detail- og produktionsvirksomheder. Virksomheder inden for især detail og produktion oplever i dag et marked og en supply chain, som er i konstant udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til leveringstid, priser, produktudvalg, lagertilgængelighed, m.v., og der kommer hele tiden nye købskanaler til. Det kan være en udfordring for detail- og produktionsvirksomheder at holde sig på forkant med udviklingen, både når det drejer sig om at være til stede i de rette kanaler og - ikke mindst - den teknologi, som understøtter en mere effektiv supply chain. Hent hele rapporten helt gratis her.