Artikel top billede

Per Henrik Nielsen, administrerende direktør i TimeLog. (Foto: TimeLog/Carsten Lundager)

Første opkøb af mange: Timelog med Per Henrik Nielsen i spidsen køber aarhusianske AutoPilot - direktør fratræder

Det københavnske software-selskab Timelog med direktør Per Henrik Nielsen i spidsen tager hul på den stime af opkøb, som selskabet for halvandet år siden satte kursen efter.

Det københavnske softwareselskab TimeLog tager hul på den opkøbsstime, som selskabet for knap halvandet år siden meddelte var på vej.

TimeLog overtager nemlig nu aarhusianske konkurrent AutoPilot i det, som selskaberne kalder for en ‘markeds-konsolidering.’

Begge selskaber har gennem de seneste mange år opereret på markedet for løsninger til projektsstyring og tidsregistrering, hvor TimeLog med omkring 80 medarbejdere hører til blandt de store spillere herhjemme.

Med opkøbet af AutoPilot - der især står stærkt som leverandør til danske arkitekter og rådgivende ingeniører - kommer medarbejderstaben nu til at nærme sig de 100 medarbejdere.

Med opkøbet fratræder AutoPilots direktør og stifter, Jørgen Korsgaard. Alle øvrige medarbejdere følger med over i TimeLog i forbindelse med opkøbet.

TimeLog meddeler, at selskabet i dag har kunder i 15 lande, og at selskabet er i gang med yderligere ekspansion.

Klar til flere opkøb

TimeLog meddelte i slutningen af 2020, at selskabet havde skaffet kapital til at købe fem virksomheder på fem år.

Opkøbs-stimen har dog trukket ud, idet købet af AutoPilot er den første i rækken af de lovede opkøb.

Allerede i november fortalte direktør Per Henrik Nielsen til Computerworld, at selskabet havde kig på bestemte selskaber som interessante opkøbsemner, ligesom der var blevet udarbejdet en bruttoliste med muligheder.

“Kultur er afgørende for, hvem vi kigger på. Det skal derudover understøtte vores strategi om at være førende PSA-leverandør [‘professional services automation,’ red] i verden. Vi skal kunne kæmpe med de store amerikanske konkurrenter,” sagde han dengang til os.

I dag fastholder Per Henrik Nielsen opkøbsplanerne.

Målet er således i de kommende år at købe en til to selskaber om året.

“Vi har forberedt fusionen meget grundigt for at sikre os, at kulturerne i de to teams matcher. I forhold til hvad jeg ellers har set, så har vi været ekstremt grundige. Jeg er sikker på, at vi får en spændende fælles virksomhed, som kan skabe store resultater, for vi har to teams, der gerne vil hinanden,” meddeler han.