Artikel top billede

(Foto: Nets)

Konkurrent anklager Nets for "vildledende" metoder i forbindelse med kundeskift

Selskabet Flatplay anklager Nets for at forhindre kundeskifter. Nets melder, at det drejer sig om at ændre procedure.

Selskabet inden for betalinger Flatplay anklager Nets for at forhindre kundeskifter til konkurrenterne ved at gøre det besværligt at opsige betalingsaftaler, skriver Børsen.

"Metoderne fra Nets’ sælgere er både systematisk og vildledende, og det virker, som om de er blevet instrueret. De finder på nye ting uge for uge, og det virker, som om det er noget, der er talt om på et morgenmøde," siger Sander Janca-Jensen, der er medstifter og topchef i Flatpay til mediet.

Flatplay mener, at butikker, der vil opsige deres aftale med Nets ikke kan sende opsigelsen ved mail, men kun kan ringe. Derudover risikere kunderne ”bøder”, hvis de trækker sig fra en aftale før tid, og Nets beskyldes for at give bonusser til ansatte, der forhindrer kundeskift.

Nets meddeler, at man har skiftet praksis, men oplyser til Børsen, at det er standardpraksis med et gebyr på 2.000 kroner for opsigelse af aftaler uden for fristen.

"Det er korrekt, at vi har fjernet en dedikeret e-mailadresse til opsigelser. Vi foretrækker i stedet at håndtere det via telefonen, da dette både er mere effektivt og i vores øjne giver en bedre kundedialog. Vi bestræber os på at betjene kunderne hurtigt og effektivt," svarer Nets i en mail til mediet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere