Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Ansigt-til-ansigt-kommunikation er stadig det vigtigste

84 procent af danske erhvervsaktive foretrækker at tale sammen over videokonference i stedet for telefonen, fordi det er lettere at kommunikere, når man kan se hinandens kropssprog.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Telefonen er god til korte beskeder, men skal man drøfte noget vigtigt, er det rart at man kan se den anden persons ansigtsudtryk og mimik. Det viser en ny undersøgelse, som analysebureauet Enalyzer har foretaget på vegne af videokonferenceudbyderen TANDBERG.

Hele 84 procent af de adspurgte danske erhvervsaktive svarer, at de anvender videokonference i stedet for telefonen, fordi det skaber bedre kommunikation, når man kan se den anden persons kropssprog og ansigtsudtryk.

Undersøgelsens resultater understøttes af den moderne forskning inden for kropssprog, som viser, at den nonverbale kommunikation som kropssprog, ansigtsudtryk og tonefald har langt større betydning for forståelsen, end man antager.

Ifølge den anerkendte professor og kropssprogsekspert Albert Mehrabian fra UCLA opfatter man nemlig kun 8 procent af budskabet gennem ord, 38 procent gennem tonefaldet og 55 procent gennem kropssproget.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere