Artikel top billede

(Foto: TDC)

TDC-nedbrud skyldtes opdatering af netværk: Problemet "skulle gerne være løst nu"

Det var angiveligt en opdatering af TDC's netværk, der mandag formiddag var skyld i, at kunder ikke kunne foretage eller modtage opkald. Ifølge selskabet burde problemet være løst nu.

Borgere med et mobilabonnement fra TDC kunne mandag formiddag hverken modtage eller foretage opkald.

Det var derved heller ikke muligt at ringe til akuttelefonen eller 112 for de kunder.

Men det problem ser ud til at være løst nu.

"Den generelle fejl er lokaliseret og skulle gerne være løst," oplyser TDC på sin hjemmeside.

TDC, der blandt andet står bag mobilselskaberne TDC Erhverv, Telmore, Yousee, Relatel og Eesy, kaldte det mandag formiddag for en generel fejl på telefonsystemet.

Nu oplyser selskabet til TV 2, at nedbruddet skyldtes en opdatering af netværket.

Driftsforstyrrelserne varede i 2,5 timer og påvirkede omkring 80 procent af alle opkald. Systemerne var igen oppe at køre klokken 13.40, oplyser Jonas Sunn Torp, kommunikationschef i TDC til TV 2.

TDC er landets største mobiludbyder med omkring 2,8 millioner kunder, der har et abonnement via en af TDC's datterselskaber, der i dag er samlet under selskabet Nuuday.

Nuuday var en del af TDC Group indtil sidste år, hvor selskabet blev opdelt i henholdsvis TDC Net og Nuuday.