Artikel top billede

(Foto: Valent Lau/Unsplash)

Microsoft 365 ramt af adgangsproblemer: Meldinger om IP-kvaler

Microsoft undersøger lige nu et nedbrud, der fører til problemer med at logge på samtlige Microsoft 365-tjenester. (Opdateret)

Opdateret: Microsoft meddeler, at fejlen er rettet:

Tech-giganten Microsoft melder om problemer med tjenesterne i Microsoft 365-pakken.

Derfor er selskabet nu i gang med at undersøge omfanget og problemernes kerne.

Der er dog ikke mange informationer i meldingen.

”Vi er ved at undersøge et problem, hvor brugere med specifikke politikker for betinget adgang muligvis ikke kan få adgang til nogen Microsoft 365-tjeneste. Vi fortryder en nylig ændring for at afbøde virkningen,” skriver Microsofts officielle Twitter-profil for denne slags emner, Microsoft 365 Status, på det sociale medie.

Mere information kan findes under MO531859 i administrationscenteret.

Det fremgår ikke, hvad 'brugere med specifikke politikker' dækker over, eller hvor problemet rammer, men der er meldinger om, at det påvirker Europa og Storbritannien.

Microsoft meddeler, at selskabet fortsat er i gang med reprrationsprocessen.

"Vi fortsætter med at gendanne ændringen til den seneste stabile version, som i øjeblikket er 70 % fuldført. Mens denne proces fortsætter, kan nogle kunder observere en delvis forbedring af tjenesten," skriver tech-giganten.

Flere brugeren melder om, at problemet har stået på i mange timer. Flere melder også, at der er deres IP'er, den er gal med. Mange skriver, at deres IP'er er ved en fejl er registreret i Usbekistan.

Microsoft havde tilbage i januar et globalt nedbrud blandt en stor del af Microsofts tjenester.

Fejlen påvirkede brugere forskelligt, men generelt var der tale om netværksforsinkelser, som førte til problemer med at logge ind på Microsoft-tjenester samt problemer med modtagelse og afsendelse af beskeder.

Siden da har der været flere forskellige mindre nedbrud med forskellige geografiske placeringer ramt.