Den europæiske gigant inden for engros, Metro vil i Danmark udvide sit marked fra fortrinsvis at levere til catering og kiosker. Vejen frem er e-handel - og her efterlyser firmaet nu Internetsupermarkeder til et samarbejde, hvor Metro kan tilbyde sin fire lagre - og et varesortiment på 35.000 varenumre. Metro vil dermed kunne hjælpe rent virtuelle supermarkeder i gang med e-handel. Det skriver Børsen.
Ind til nu er det kun allerede etablerede supermarkeder, der er gået i gang med e-handel, ISO-kæden samt et par Favør-butikker. Her bliver varerne taget fra butikkerne.
Men med lagre i Glostrup, København, Tranbjerg ved Århus og Kolding vil det være muligt for et Internetsupermarked at nå kunderne i en stor del af landet, såfremt de tager afsæt i Metro´s 35.000 varenumre. Der er i varesortimentet lagt speciel vægt på ferskvarer, vin og spiritus samt konfekure. Dertil kommer kontorartikler, isenkram og radio-tv.
I første omgang har den tyske gigant-grossist i Danmark tegnet en aftale med Intervare.dk om salg af en mindre del af Metro-sortimentet, skriver avisen.