Af Daniel Bergsagel, IDG Online
Rednings- og vagtselskabet Falck ser store og nye indtjeningsmuligheder på Internet. Med et af Danmarks største medlemskartoteker på 800.000 bilejere, mener virksomheden, at der er grundlag for at søge nye måder at drive handel på. I den kommende tid vil Falck indgå en stribe alliancer og aftaler med forskellige virksomheder om salg af varer og fordelagtige rabattilbud til medlemmerne, skriver Jyllands-Posten onsdag.
- Det er kun fantasien, der sætter grænsen for, hvilke produkter Falck kan sælge på nettet. Vi forhandler i øjeblikket med en række strategiske partnere om salg via Falcks hjemmeside. Udviklingen går utrolig stærkt, og vores aktiv er databasen, der er attraktiv for samarbejdspartnere, siger salgsdirektør i Falck Hakon Hedegaard til avisen.
I dag sælger Falck abonnementer, kopper, lygter, klapstole og andre ting, der relaterer sig til bilen. Kun tre procent af virksomhedens nye abonnementer bliver ifølge Jyllands-Posten i øjeblikket tegnet over Internet. For at ændre det billede har Falck i de seneste tre måneder haft en mand udstationeret i Silicon Valley i USA. Det har sat skub i planerne. Men hvem Falck vil til at samarbejde med, og hvilke varer virksomheden vil til at sælge, vil Hedegaard endnu ikke løfte sløret for.
Ved siden af samarbejdsaftalerne med andre virksomheder ønsker Falck også at udvide brugen af Internet til egne produkter såsom kundeservice og salg.