Coca-Cola først med interaktiv tv-reklame

Søndag kunne seere på TV3 se den første interaktive reklame sendt på dansk tv. Reklamen er fra Coca-Cola og giver seere med en digital settop-boks mulighed for at deltage i en konkurrence.

Af Kim Elmose

Hvis danskere med en digital settop-boks i dag føler halsen blive tør, når de på TV3 ser en reklame for Coca-Cola og vil deltage i en konkurrence, så kan de gøre det med det samme. For første gang bliver der udsendt en interaktiv reklame, hvor forbrugerne med det samme kan deltage i en konkurrence om Coca-Cola?s reklameeffekter. Det skriver selskaberne i en pressemeddelelse.

Reklamen bliver også vist på svensk TV3 og er et led i en større sommerkampagne fra Coca-Cola. Når den ruller over skærmen, vil seere med settopboks ? og det har 100.000 husstande her i landet ? kunne trykke på fjernbetjeningen. Seerne bliver herefter stillet om til en hjemmeside, hvor de kan deltage i en konkurrence og vinde point, som kan blive vekslet til reklameudstyr for selskabet ? mobiltelefoner, tasker og køleskab.

Målet er klart, oplyser kommunikationsdirektør i Coca-Cola Nordic, Kresten Schultz Jørgensen:

- Med interaktive reklamer kan vi give de forbrugere, der har lyst, flere informationer og fastholde deres opmærksomhed i længere tid, siger han.

Bag selve den tekniske platform for den interaktive reklame står det London-baserede mediebureau Tripledash, der har kunder som for eksempel Disney og nyligt har udviklet MTV?s interaktive kanal, MTV Live.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere