Fræk iværksætter: Jeg har 130.000 fans på Facebook

Over 130.000 danskere er fans af 'Frække kostumer' på Facebook. Her fortæller indehaveren af den lille webbutik, der står bag fansiden, hvordan hun slår mønt på Facebook-effekten.

Artikel top billede

Foto: narremissen.dk

Det var egentligt bare ment som et sideprojekt, mens hun uddannede sig til advokatsekretær.

Men efterhånden som 24-årige Christina Hagen Albrechtsens webbutik Narremissen.dk har fået flere og flere Facebook-fans, har forretningen udviklet sig til et fuldtidsarbejde.

Webbutikken, der sælger frække kostumer og undertøj, er halvandet år gammel, og i skrivende stund har den flere end 134.000 fans på Facebook. Et tal, der stadigvæk stiger støt.

Og den populære Facebook-side har været helt afgørende for, at hun i dag har en god forretning.

"I dag arbejder jeg på at udbrede forretningen til Norge, Sverige og Tyskland, og jeg var ikke nået hertil uden Facebook-siden," fortæller hun.

Kunderne kommer fra Facebook

Christina Hagen Albrechtsen forklarer, at hun allerede oprettede fansiden på Facebook, en måned før hjemmesiden blev lanceret.

Det gjorde hun for at sikre sig, at der var etableret en potentiel kundebase, når webbutikken gik i luften. Og i dag tager kundebasen stadigvæk afsæt i Facebook-siden, hvor langt største delen af hjemmeside-trafikken kommer direkte fra Facebook.

"Det er også mit indtryk, at en meget stor del af dem, der er fans på Facebook, også handler hos mig. Jeg kan jo ikke undgå at bemærke, når der er nogle navne, der går igen fra Facebook," siger hun.

Mens webbutikken hedder narremissen.dk, har Facebook-siden navnet "Frække kostumer." Christina Hagen Albrechtsen mener, at det er en væsentlig forklaring på, at siden har fået så mange fans på Facebook.

"Jeg tror simpelthen ikke, at folk gider være fan af en hjemmeside-adresse eller et virksomhedsnavn. Men det er ikke alle, der tænker over det, når de opretter en side på Facebook," siger hun.

Sex sælger

Hver dag linker "Frække kostumer" til billeder af let påklædte modeller, der poserer i undertøj og kostumer, der kan købes på hjemmesiden.

Og sex sælger, indrømmer Christina Hagen Albrechtsen.

"Men jeg lægger meget vægt på, at det skal fremstå på en flot og sober måde. Vi viser kun billeder af pæne piger, der ikke viser alt for meget. Det handler om at give vores fans noget lækkert at kigge på, som giver dem lyst til at klikke sig videre ind på vores hjemmeside," siger hun.

Men hun er også klar over, at siden kan tiltrække mænd, der måske er mest interesseret i det, der gemmer sig under tøjet og kostumerne.

"Når du har en Facebook-side, er det vigtigt at holde øje med, hvad folk skriver. Det gør jeg meget ud af, og hvis der er nogle mænd, der skriver noget nasty, bliver det slettet med det samme," siger Christina Hagen Albrechtsen.

Hun forklarer dog, at kønsfordelingen på Facebook-siden er ret ligeligt fordelt og, at mange af kunderne rent faktisk er mænd, der er på udkig efter nogle frække gaver til deres kærester.

Da Christina Hagen Albrechtsen startede forretningen, stod hun selv for det hele, men fik dog hjælp af venner og bekendte. I dag har hun også en assistent og forventer desuden at hyre flere medarbejdere i løbet af den kommende tid.

Læs også:
Sådan får din virksomhed mange fans på Facebook

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

    Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S