Har du brug for at sende et skærmbillede til en kollega?
Måske skal du vise it-supporteren den mystiske fejlmeddelelse, som din computer igen og igen smider hovedet på dig.
Det er heldigvis super-simpelt at gøre i Outlook 2010, hvor du ikke længere behøver at fumle med tastatur-genveje og gemme et billede på harddisken og bagefter gå ind og finde det i Outlook.
Sådan gør du
Du går ind i Outlook og åbner en ny e-mail. Du klikker i mailens tekst-felt, og i menuen "indsæt" vælger du "skærmbillede". Det er ikonet med et lille kamera på.
Du kan nu vælge at indsætte et skærmbillede af et helt vindue, eller blot vælge at indsætte et skærmklip, der blot er et udsnit af billedet.
Og voila! Dit skærmbillede er indsat og vedhæftet.
Har du Outlook til Mac, klikker du i mailens tekst-felt, mens du holder ctrl nede. Herefter vælger du "capture selection from screen".