Potentielle kunder på Internet kan inddeles i seks kategorier, ifølge analysen All Visitors Are Not Created Equal, der er udarbejdet af Media Metrix og McKinsey. De seks grupper er "Simplifiers", "Surfers", "Connectors", "Bargainers", "Routiners" og "Sportsters". Ifølge analysen bør markedsføring målrettes mod en eller to grupper, i stedet for at sprede indsatsen på alle brugere.
"Simplifiers" bruger kun 7 timer om måneden på Nettet, men denne gruppe repræsenterer 50 pct. af alle Internet-transaktioner. Det skal være let og hurtigt at handle på Nettet, og forretninger, som vil tiltrække denne gruppe, skal bevise, at der kan spares tid ved at handle online.
"Surfers" kræver konstant opdateret indhold, spændende design og interaktive funktioner - kort sagt, den kræsne Internet-bruger.
"Connectors" er nye på Nettet og bruger mest chatrum og e-mail. Denne gruppe handler mest hos forretninger, som repræsenterer kendte varemærker.
Gruppen "Bargainers" søger målrettet mod de billigste priser. Media Metrix nævner som eksempel, at over halvdelen af brugerne hos eBay tilhører denne gruppe.
"Routiners" læser mest nyheder og finansartikler, mens "Sporters" holder sig til på sportsrelaterede websites. Sådanne brugere kan tiltrækkes og fastholdes ved at tilbyde relevant indhold, ifølge analysen.
(Kilde: Nua)